Automating Rail Operations

Pressespiegel

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This article was published in Edition 98 of Port Technology in 2021.

Der amerikanische Schriftsteller Walter Lippmann schrieb einmal in Bezug auf die Automatisierung: "Man kann selbst der besten Maschine keine Initiative verleihen. "Der Gedanke, den er damit vertrat, ist, dass Roboter nicht für sich selbst denken können - sie tun das, wofür sie programmiert wurden. Nicht mehr und nicht weniger. In den frühen 1900er Jahren war das sicherlich zutreffend. Heute jedoch wird diese Grenze immer weiter aufgelöst, da KI und auf Operations Research (OR) basierende Software es ihren physischen Robotern (oder bemannten Gegenstücken) ermöglicht, mit einem erhöhten Bewusstsein für die Welt um sie herum zu arbeiten, wodurch automatisierte Prozesse wesentlich intelligenter und effizienter werden.

In der maritimen Industrie ist die Automatisierung kein neues Konzept. Mit verschiedenen Erfolgen und Misserfolgen in den letzten zweieinhalb Jahrzehnten haben wir Lösungen für viele der Herausforderungen gefunden, die mit der Automatisierung verbunden sind. Allerdings haben wir natürlich noch viele weitere Herausforderungen zu bewältigen. Wenn wir an Automatisierung denken, was kommt uns als erstes in den Sinn? RMGs? STS-Kräne? Und was ist mit autonomen Schiffen? Jeder dieser Gedankengänge hätte seine Daseinsberechtigung... aber was ist mit der Automatisierung im Bahnbetrieb?

Dieser Artikel ist ausschließlich in englischer Sprache erhältlich.


This paper explores automation solutions available for rail or intermodal terminal operations. In doing so, it goes beyond the typical “autonomous equipment” thinking to explore how automated decision and decision-support software, such as INFORM’s Syncrotess, can address train planning, container handover, loading, discharging, and continuous improvement within rail operations while adding a degree of intelligence not yet experienced in automated rail operations.

Train Load Planning

Gone are the days of a dispatcher sitting down and manually planning your outbound trains. This statement is harsh, perhaps, but honest. Utilizing AI and OR-based algorithms, INFORM’s Syncrotess Train Load Optimizer (TLO) cuts down the time it takes to plan an outbound train from hours to minutes by automating the planning process using cutting-edge algorithms. Customers big and small, such as GCT Deltaport, DP World Vancouver, KTL, and Samskip, have placed their trust in TLO to plan their rail operations. “INFORM’s TLO generates an optimized train load plan at the push of a button, ” rejoices Peter Newerla, Supervisor Rail Terminal Operations at Samskip. “ ...and the folks out there know if and how they have to change the pin configuration... and all move jobs are generated and sent to the reach stackers, tractors, and cranes. It’s so easy. ”

Rail Scheduling for Container Handover

The handover point between rail operations and the yard is an often-overlooked opportunity for efficiency gains within rail operations. INFORM’s Syncrotess Rail Scheduler has been designed to leverage the powerful AI/OR optimization engine of Syncrotess to address this common pain point in a fully automated manner. Rail Scheduler automates the decisions of which containers to bring to the rail transfer area and at which time the transport jobs should occur. From there, it carefully selects a highly suitable transfer point to minimize loaded-crane travel distances. These transport orders are sent out tothe necessary transfer vehicles via a terminal’s existing TOS, ensuring there is no additional equipment in the transfer vehicles and nothing new for drivers to learn.

“There are a lot of ingredients to the Deltaport Rail Expansion Project’s ‘cake’, but without a solid Rail Scheduler, these results would not be possible,” added Iain McChesney, Operations Superintendent at GCT Deltaport.

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