Expansion Challenges

Success Story

zurück zur Übersicht

Ist der gesamte Platz auf einem Container Terminal ausgenutzt, so kann sich der Betreiber einerseits über die hohe Auslastung freuen, steht allerdings andererseits auch vor der Herausforderung, weiter zu expandieren.

Das HHLA Container Terminal Altenwerder (CTA) wurde ursprünglich auf die Abfertigung von 790.000 TEU ausgelegt. Dies wurde bereits 2013 mit 813.000 TEU übertroffen, wodurch CTA zu der größten Anlage seiner Art Europas. Dies ist ein Beleg für die weit ausgereifte Optimierung des Terminals, jedoch auch ein Indiz, dass das Terminal erweitert werden muss. Durch den seit 2010 anhaltenden Wachstum um nahezu 20%, war das CTA Terminal schnell überbelegt und es entstand Handlungsbedarf, die Kapazitäten zu erweitern.

Dieser Artikel ist ausschließlich in englischer Sprache erhältlich.


Increasing capacity was only the beginning of the rail terminal’s challenge; they also had to consider additional constraints. First, they had to figure out how to expand rail capacity within the terminals existing footprint – no new land was available to them. Second, the terminal had to remain operational throughout any upgrade project – it wasn’t possible to temporarily close the facility. Finally, they needed to deliver the project without impacting the high customer service their clients had come to expect.

Finding solutions

With their issues on the table, CTA set to work finding solutions. They established that they could add two additional tracks within their current terminal footprint. This would allow them to use their existing land more efficiently. But in solving this problem, they created another; adding two new tracks would require them to change the way they checked container data.

Previously, small “checkmobiles” would drive the length of the trains between the tracks – without the required space, a new solution would be necessary. CTA devised a digital “train gate” solution that would record container data automatically as a train entered the terminal removing the need for the “checkmobiles” while simultaneously improving terminal performance by allowing train-handling operations to commence promptly on train arrival.

 Den vollständigen Artikel senden wir Ihnen gerne zu. Füllen Sie bitte das untenstehende Formular aus.


Kontakt
Anrede
...
Datenschutz*
...
Nach oben