Port Technology: Upgrading Legacy Systems in Ports and Terminals

Pressespiegel

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This article was published in Edition 99 of Port Technology in 2020.

EIN “HOW-TO GUIDE”

Aufgrund der Anforderungen, die sich aus immer fortschrittlicheren Technologien ergeben, der "wachsenden" Auswirkungen zunehmender Schiffsgrößen und damit einhergehender Containerladungen, des Mangels an physischem Raum für die Lagerung von Containern und des Wunsches, komplexe IT-Landschaften zu vereinfachen, sind viele Terminals bestrebt, über die Altsysteme hinauszugehen und ihre Prozesse zu rationalisieren. In unserer konservativen Branche stehen einem bedeutenden Fortschritt bei der Modernisierung von Altsystemen jedoch viele Hindernisse im Wege. Diese reichen von den praktischen IT-Herausforderungen bis hin zu den eher menschlichen Herausforderungen, die auf uns zukommen.

Dieser Artikel skizziert die Hindernisse und Herausforderungen bezüglich des Upgrades von Altsystemen und legt dann einen Leitfaden zur Überwindung dieser Probleme vor. Um den Inhalt des Artikels im realen Betrieb zu verankern, haben wir uns auf mehrere globalen Schlüsselfiguren aus der gesamten Branche gestützt, die uns ihre Erkenntnisse zur Verfügung gestellt haben. Doch lassen Sie uns zunächst kurz umreißen, warum es notwendig ist, über die Altsysteme hinauszugehen, da dies dazu beiträgt, die Hindernisse und Herausforderungen zu formulieren, die später untersucht werden sollen.

Dieser Artikel ist ausschließlich in englischer Sprache erhältlich.


WHY EVOLVE FROM LEGACY SYSTEMS?

Legacy systems were developed when ports and terminals were largely manually oper-ated. Given the transition from manual to semi- and fully-automated operations, many terminals are actively pursuing or strongly considering upgrading their IT systems to provide them a path towards streamlined practices that can:

  • Mitigate the impact of increased vessel sizes and attendant container volumes
  • Facilitate Automation
  • Offer “lighter infrastructure” opportunities
  • Simplify the complexity of managing disparate Systems
  • Remove costly and cumbersome elements of the wider supply chain.

Further still, upgrading systems offers another option for ports to increase capacity. Rather than building new infrastructure, which is a highly expensive and very difficult proposition for the modern port in a heavily built-up conurbation, upgrading systems offer the potential to meet their growth requirements in an IT-based process. This option has been undertaken by the Port of Hamburg, which aims to double capacity, but not space, by 2025. INFORM’s add-on AI and optimization software modules in Hamburg play a significant role in projects where the aim is to increase capacity without adding new physical infrastructure.

ROADBLOCKS AND CHALLENGES

Despite the port sector having the reputation for being conservative, the legacy of legacy systems – if you don’t mind the wordplay – is still a substantial factor in businesses globally both in and outside of the port sector, with up to 85-90% of Fortune 500 companies still utilizing legacy systems in some capacity.

While the situation is the same in the maritime sector, with the present situation described by Inna Kuznetsova, CEO at 1010data, as “on the tipping point” of moving on from legacy systems, there are ongoing initiatives to upgrade systems. These include the Port of Hamburg plan, as well as the Port of Valencia that is testing “black boxes” which are installed on 200 pieces of port equipment. Each black box collects information on equipment location, status, and energy consumption for use in real-time planning. The Port of Singapore is also testing a similar GPS-based traffic-monitoring system that tracks truck movements and notifies terminals when vehicles are approaching key facilities.

Den vollständigen Artikel senden wir Ihnen gerne zu. Füllen Sie bitte das untenstehende Formular aus.


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